Northpeak!

 
Northpeak
Northpeak är en riktigt stark Ardenner/Lippizzanare. En svår korsning som nästan är omöjlig att föda upp.
Han är en av få av den rasen. Hans starka bog och bakben kommer från ardennerns ursprung, 
hans nacke och överdel kommer från lippizzanarens ursprung. Hans starkaste egenskaper
är styrka, fart och mod. Han är stark som en traktor, kan bära och dra saker vid flera ton!
Farten är desamma,  han springer snabbare än en bild och modet är inget vi bör ens prata om.
Han fruktar inget och vågar allting som kommer i hans väg.
 
Han älskar att mysa och gosa, trots hans namn och sitt mod, så är han en riktig kelgris och 
väljer ingenting emot hans husse, Hazel. Det bästa han vet är att umgås med Hazel och ta en ridtur varje dag.
Självklart blir han trött som alla andra, och då blir han på ett jäkla humör. Han bits, sparkas och bockar jämt. 
Och då tycker han att han är klar för dagen. Thats it. Han föddes i ett skruttet stall i Valedale
1 på natten, hans mamma överlevde inte förlossningen och de var nära på att mista honom också.
Utan hjälp hade han inte överlevt förlossningen, underbara felicity i Valedale räddade honom, och vi möttes första gången som båda små, jag var 7 år och han var 2 månader. Vi skulle besöka det nya fölet som kommit,
och jag fastnade direkt! Den dagen lovade Felicity mig att han skulle bli min när jag fyllde 8 år. Den dagen, kom han med transport till Moorland. Underbaraste dagen i mitt liv!
   Han fick sitt namn ifrån norr, där han föddes. North - och peak ifrån den spinkiga svansen,
då vart det tillslut. Northpeak. 
 
Förr: 
 
Nu:
 


KOMMENTARER
Anonym

:-)

2013-02-18 11:53:05
Anonym

:-d

2013-02-22 16:40:44
SallyGladehall

du ska inte sluta :bigeyes:

2013-03-09 15:55:58
wiktoria

äger jag önskar mig att bli starrider :love::love::love::love::love::love::love::thumbup:

2013-10-06 12:59:55


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback